3/07/2014

Diagrama de la Tosca - Liceu (actualizats canvis 13/04)



7/03/2014

- CINC DIES DESPRÉS DE LA PUBLICACIÓ DEL POST S'HA ANUNCIAT LA DEFINITIVA BAIXA DE RICCARDO MASSI I LA NOVA INCORPORACIÓ DEL TENOR ANDREA CARÈ, I HE ACTUALITZAT EL GRÀFIC - 

Tinc una Tosca al meu abonament del Liceu (la del 14) i gràcies a la meva amiga Estrella vaig poder assistir dimecres a l'assaig general, ambdòs funcions amb el mateix repartiment. Suposat primer repartiment, pero en realitat no és tal, donat que els tres existents es venen al mateix preu.

Sondra Radvanovsky és sens dubte la gran estrella d'aquestes Tosques, pero tinc molt interés en escoltar a la Martina Serafin, i pensava adquirir alguna localitat més. El día de l'assaig, la Radvanovsky va estar esplèndida, pero la resta no va estar massa a la alçada. Que voleu que us digui, jo a l'Ambrogio Maestri el vec una mica falstaffscarpiat, no em dona la profunditat malévola, la morbositat apasionada i brutal del personatge, barreja de repulsió amb un polsim de perversa atracció. Si, molta veu pel Te Deum, pero sense fer estremir a l'escoltar-lo. Bé, com va "delatar" l'Estrella al seu blog, per a mi l'Scarpia actual és només Bryn Terfel.

I el tenor? doncs no sé pas si el vam sentir a l'assaig... Perque resulta que Riccardo Massi estava malalt, i se l'ha hagut de substituir. I tenin en compte que hi han 15 funcions de la Tosca, encabir un nou tenor (José Ferrero) i desplaçar-ne els altres (Jorge de León i Alfred Kim) ha donat com a resultat que era un pèl complicat saber quins repartiments hi han i qui ha estat substitüit per qui. Per això m'he entretingut fent aquest diagrama dels tres principals rols a les 15 funcions, que us deixo per si a algú l'interessa.

Sobta comprobar com, a partir del dia 18, que en teoria no hi han baixes ni substitucions, Alfred Kim i Jorge de León s'han intercanviat les cinc funcions de Tosca, i, per tant, Jorge de León no en canta ni una de sola amb Martina Serafin, que era la soprano amb la que les compartía totes en principi...problemes de química entre ells, o de Celodins amb Kim?